Starea de oboseala resimtita in sarcina

Sarcina este o activitate solicitanta pentru corpul femeii ceea ce duce implicit la starea de oboseala resimtita de gravida. Purtarea in pantece a unei noi vieti, oferirea bebelusului a tot ceea ce are nevoie pentru a creste, necesită energie, iar mama insarcinata poate experimenta o anumita oboseala in timpul sarcinii.

De ce apare starea de oboseala?

In primul trimestru de sarcina, oboseala este se resimte imediat ce ovulul este implantat (aproximativ 7 zile de la fertilizare) cand anumiti hormoni sunt secretati pentru a asigura buna evolutie a sarcinii. Datorita actiunii sale decontractante asupra tuturor muschilor corpului (inclusiv uterului), secretia puternica de progesteron este esentiala pentru ca ovulul sa se implanteze corect in mucoasa uterina. Dar acest hormon cheie al sarcinii are, de asemenea, un usor efect calmant si sedativ, care va face ca viitoarea mama sa experimenteze somnolenta in timpul zilei si seara, dorinta de a merge la culcare foarte devreme.

Diferitele afectiuni ale sarcinii precoce, greata si varsaturi contribuie, de asemenea, la oboseala fizica, dar si psihologica a viitoarei mame. Hipoglicemia, obisnuita in sarcina timpurie datorita anumitor modificari fiziologice ale glicemiei si ale nivelului de insulina, contribuie, de asemenea, la aceste „lovituri” resimtite de gravida in timpul zilei.

Sfaturi pentru o diminuarea starii de oboseala in timpul sarcinii

Odihna este prioritara, in special in primele saptamana cand organismul incearca sa se acomodeze schimbarilor. Desigur, in acest stadiu, burta nu este inca rotunjita, dar corpul sufera deja modificari profunde care il pot obosi;

De asemenea, medicii recomanda gravidelor sa incerce de la inceputul sarcinii sa mentina o activitate fizica regulata: mersul, inotul, yoga prenatala, gimnastica. Activitatea fizica are un efect stimulant asupra organismului, mai ales daca se practica in aer liber.

Gravidele trebuie sa fie foarte atente si la ce mananca, dar mai ales la aportul de vitamine (in special C si B) si minerale (in special fier si magneziu). Fructele si legume proaspete de sezon, seminte oleaginoase, leguminoase, proteinele de calitate nu trebuie sa lipseasca dintr-o dieta echilibrata. Pe de alta parte, ar trebui sa evite sa ia suplimente alimentare ca auto-medicamentatie fara a cere sfatul medicului.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.