Cum stii ca masina ta are cadranul defect?

Proprietarii de masini au o sarcina foarte importanta, aceea de a o intretine in mod corespunzator. Masina este mai mult decat un simplu bun care transporta utilizatorii din punctul A in punctul B. Masina este un mijloc de transport complex care trebuie intretinut din toate punctele de vedere. Sunt semne si simptome care arata proprietarilor masinilor ca au cadranul defect si ca trebuie sa ia masuri in acest sens.

Ce este cadranul unei masini?

Cadranul unei masini este o piesa foarte importanta, un element care se intinde pe toata suprafata masinii, sub capota si care are rolul de a transmite rotatia de la arborele de transmisie la puntea din spate. De aceea, la o masina care are tractiunea pe fata utilizatorii nu vor intalni acest element.

Arborele cadranic este cel mai des intalnit la masinile de teren, 4×4 sau la cele cu tractiune pe spate si motor fata. Cadranul poate face conexiunea intre ambreiaj si cutia de viteze, daca aceasta este asezata pe cadrul masinii.

Principalele simptome ale unui cadran defect

Un cadran defect este usor de observat, chiar si de catre cei mai neinitiati dintre conducatorii auto in tainele intretinerii masinilor. In cazul in care cadranul este defect, atunci poate prezenta aceste simptome:

  • Scartait la pornirea masinii in fata sau marsarier.

Atunci cand masina scoate un scartait cand porneste, atunci cu siguranta cadranul este defect. Cele mai multe elemente ce compun arborele cadranului sunt unse din fabrica, dar este posibil ca aceasta lubrifiere sa nu fie indeajuns pentru sustinerea miscarilor efectuate de masina in timpul mersului dupa o perioada. Fara lubrifiere, frecarea are loc intre metale, producand un zgomot asemanator scartaitului.

  • Vibratia masinii

Orice vibratie a masinii sau orice miscare iesita din comun in momentul in care conducatorii auto merg pe o distanta mai lunga si cu o viteza mare este semn al unui cadran defect.

  • Sunet asemanator unui clincanit la schimbarea vitezei in marsarier

Acest sunet indica faptul ca rulmentii care formeaza arborele cadranului au spatiu suficient penru miscare, pentru a permite rotirea necesara a arborelui de transmisie, insa ajung la un punct mort in momentul in care masina este bagata in marsarier.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.