Cinci moduri in care putem reduce stresul

Stresul

Traim intr-o societate in care suntem din ce in ce mai presati de grijile cotidiene. Locurile de munca presupun sarcini de raspundere si termene limita, iar grijile familiale sunt si ele la ordinea zilei. Acumularea stresului in organism ne afecteaza grav sanatatea, dar si relatiile cu cei din jur, pentru ca devenim irascibili, agresivi si uneori ajungem sa ne pierdem controlul. Totusi, trebuie sa avem anumite momente in care sa incercam sa privim de la distanta situatia in care ne aflam si sa incercam sa ne stabilim niste prioritati. Nu trebuie sa lasam ca stresul sa ne afecteze calitatea vietii si trebuie sa fim constienti de lucrurile pe care le putem pierde. De aceea, poti avea in vedere o serie de aspecte care te pot ajuta sa ai o viata mai buna sis a controlezi nivelul de stress acumulat.

Apreciaza sanatatea

Pune accentul pe propria sanatate inaintea altor stimuli exteriori. Trebuie sa fii constient de efectul stresului asupra organismului tau si sa incerci sa mentii un control si echilibru al actiunilor tale. Astfel, in situatii dificile, abordeaza problemele cu calm, fii rational si menajeaza-ti starea de sanatate. Gandeste-te ca nimic nu merita un consum nervos atat de mare si ca trebuie sa pui pe primul plan starea ta de bine. Prin exercitiu si autocontrol, fiecare persoana poate deveni capabila sa isi diminueze factorii cauzatori de stres, pentru a putea astfel sa isi protejeze sistemul imunitar. In acest mod vom putea sa economisim energia pentru lucrurile cu adevarat importante din viata noastra.

Alimenteaza-te echilibrat

O dieta echilibrata, bogata in vitaminele si mineralele esentiale organismului nostru contribuie in mod hotarator la o stare de bine interioara. Avand un substrat bun in interior ne putem proteja impotriva stresului, iar creierul va raspunde intr-un mod mai eficient stimulilor exteriori. Vom fi astfel mult mai pregatiti in fata situatiilor dificile.

Pe de alta parte, o alimentatie necorespunzatoare, bogata in toxine si aditivi chimici, dar si cu un aport crescut de zahar ne face vulnerabili si nu ne va ajuta sa facem fata stresului zilnic. Vom resimti astfel o intensitate mai mare a nivelului acestuia si nu ne vom putea descurca foarte bine in aceste situatii.

Pune accent pe hidratare

Si consumul de apa este important pentru echilibrul organismului nostru. Atunci cand nu avem un nivel de hidratare corespunzator apar simptome precum dureri de cap si oboseala accentuate, precum si greturi ori stari de lesin. In aceste cazuri este necesar sa limitam consumul de cofeina si de bauturi carbogazoase dulci, care nu ne aduc niciun aport nutritiv. Acestea trebuie inlocuite cu un consum ridicat de apa plata din surse controlate, pentru a ne readuce echilibrul interior.

Acorda-ti orele necesare de somn

Somul de calitate este unul dintre cele mai importante modalitati de sustinere a unui sistem nervos sanatos. Nu pierde noptile in mod repetat si nu iti sacrifica orele de somn pentru continuarea activitatii de la birou. Este foarte important ca somnul sa fie unul de calitate, odihnitor, care sa te pregateasca pentru factorii de stres din timpul zilei. Daca simti ca nu te poti odihni corespunzator noaptea, aplica anumite tehnici de relaxare inainte de culcare, sau apeleaza la sfaturile unui specialist.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.