Care este rolul unei agentii de turism?
Un agent de turism poate fi o persoana sau o companie cunoscuta in mod curent ca o agentie de turism. O agentie inseamna biroul de agent de turism sau de organizatie in care toate bunurile si serviciile de calatorie sunt asamblate si coordonate pentru o desfasurare perfecta a activitatii.
Agentia de turism este una dintre cele mai importante organizatii din sectorul privat de turism, care joaca un rol important in intregul proces de dezvoltare si promovare a turismului in tara sau intr-o alta destinatie. Aceasta ambaleaza si proceseaza toate atractiile, facilitatile si serviciile auxiliare ale unei tari si le prezinta turistilor.
O agentie de turism face in mod constant legatura cu sectorul de cazare, sectorul transporturilor si alte organizatii de divertisment, pentru a rezerva camere si locuri de vizitat in programele culturale si in transporturi. De aceea aceasta companie este cunoscuta drept „constructor de imagine” pentru o tara.
Indiferent de marimea unei agentii de turism, ea trebuie sa furnizeze turistilor informatiile necesare de calatorie. O agentie de turism trebuie sa dea informatii actualizate, exacte si in timp util cu privire la modalitatile de calatorie, cazare, vizionare, cumparaturi, imigrari, pasapoarte, vize, proceduri vamale, reguli de sanatate si securitate si diferitele permise necesare calatoriilor in anumite zone geografice.
Practic, o agentie de turism serveste doua tipuri de clienti: calatorii care se deplaseaza pentru afaceri si calatorii de placere. De altfel, cerintele acestor turisti sunt diferite si o agentie trebuie sa asambleze sau sa cumpere componente conexe de la furnizorii principali pentru a raspunde nevoilor lor. Agentia face aranjamente legate de bilete de transport (aerian, feroviar, rutier si maritim), documente de calatorie (pasapoarte, vize si alte documente necesare calatoriei), cazare, divertisment si alte servicii de la furnizorii principali.
In esenta, agentiile de turism mentin legaturi stranse cu companii aeriene, hoteluri, firme de inchirieri de masini, banci, societati de asigurari, cai ferate, guverne, asociatii profesionale, operatori straini de turism si agenti de voiaj, operatori de teren, companii de croaziera, precum si institutii de invatamant din domeniul turismului.