Alimente bune pe care sportivii ar trebui să le consume

Mâncarea este combustibilul care îi ajută pe sportivi să facă performanţă în domeniul ales. Fără aceasta, rezistenţa, puterea şi performanţa generală vor fi în scădere. Cei care vor să beneficieze la maxim de antrenamente şi de capacităţile atletice, ar trebui să aibă o dietă aleasă cu atenţie, care să le satisfacă toate nevoile nutriţionale. Există câteva alimente minune pe care sportivii ar trebui să le consume, precum:

Fructele de pădure

Murele, zmeura şi afinele sunt fructe delicioase, bogate în antioxidanţi, care trebuie consumate cu precădere după activitatea fizică. Fructele de pădure, mai ales cele închise la culoare, conţin fitochimice şi alte elemente de protecţie care înlătură stresul care apare în organism în timpul activităţilor zilnice. În plus, acestea păstrează forţa musculară odată cu înaintarea în vârstă, ceea ce înseamnă că sunt bune să fie consumate pe termen lung.

Somonul

Acest peşte uleios este plin de acizi graşi omega-3, ceea ce ajută la reducerea inflamaţiei care apare în urma unei activităţi atletice continue. Mai mult decât atât, el ajută la prevenirea bolilor de inimă, care pot afecta chiar şi persoanele cele mai active. Cei care se plictisesc de clasica varianta a peştelui la cuptor, îşi pot folosi creativitatea şi se pot bucura de somon în burgeri, salate sau paste.

Fasole şi leguminoase

Vegetarienii şi carnivorii deopotrivă pot obţine aportul de proteine consumând fasole şi leguminoase. Acestea pot fi adăugate într-o salată sau pot fi gătite într-o mâncare gustoasă. Spre deosebire de carne, fasolea şi leguminoasele nu au grăsimi saturate şi conţin fibre, fiind benefice pentru întregul organism.

Pastele

Nu toate glucidele sunt rele! De fapt, acestea sunt o parte importantă din dieta unui sportiv. Atenţie, însă, pastele conţin fibre, care pot provoca stres gastrointestinal, aşa că nu trebuie consumate înaintea unui eveniment. Pastele cu cereale integrale conţin, de obicei, mai puţin zahăr decât pastele albe, ceea ce poate ajuta şi la performanţa atletică.

Bananele

Bananele sunt o sursă scăzută de calorii, electroliţi naturali, care trebuie înlocuiţi după un antrenament sau un eveniment sportiv. De asemenea, sunt bogate în potasiu, ceea ce le face o gustare perfectă. Mai mult decât atât, ele ajută la protejarea împotriva spasmelor şi a crampelor musculare.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.