Sistemul digestiv – efectul mintii asupra digestiei

Deseori atentia este indreptata catre sistemul digestiv (intestinul) atunci cand apar probleme cum ar fi balonarea, indigestia, greturile, crampele si problemele de miscare intestinala. Dar sistemul digestiv si microbiomele care traiesc in el afecteaza mai mult decat aceste preocupari evidente.

Pacientii care vin in cautarea solutiilor la anxietate, depresie, schimbari de dispozitie si oboseala sunt surprinsi atunci cand primesc intrebari despre sistemul digestiv si primesc sfaturi despre obiceiuri alimentare mai bune.

Ascunse in sistemul digestiv sunt milioane de celule nervoase care comunica cu creierul.

Acesti nervi pot declansa schimbari emotionale la persoanele care au o sanatate precara a intestinului.

De exemplu, consumul mare de alimente prelucrate si zaharoase de la nivelul tractului digestive. Aceste alimente duc la cresteri ale zaharului din sange si la producerea de excitotoxine – reactie care determina celulele nervoase ale intestinului sa trimita un semnal creierului care suna o alarma, rezultatul fiind anxietatea si stresul.

Pe de alta parte, se poate simti o mare anxietate din cauza activitatii de la locul de munca cu stres ridicat. In acest caz, creierul si corpul elibereaza hormoni de stres cum ar fi adrenalina si cortizolul, care comunica cu nervii din creierul intestinal si pot provoca tulburarea stomacului, balonarea si diareea.

Utilizarea anumitor produse alimentare poate ajuta. Acest lucru este simplu daca se defalca regimul alimentar in doua categorii – cele care provoaca inflamatii si cele care nu fac asta. Se recomanda, mai ales daca individual se confrunta cu stres ridicat si cu disconfort digestiv, sa se faca o pauza de la produsele greu de digerat, cum ar fi carnea rosie, laptele, glutenul, zaharurile rafinate si carbohidratii, alcoolul, cafeaua si alte alimente prelucrate. Un “detox” de o saptamana este de obicei un inceput bun, atunci se poate incepe sa se reintroduca aceste alimente unul cate unul. In locul acestor alimente inflamatorii, se incurajeaza consumul de cereale integrale, orez brun, quinoa, leguminoase, legume si fructe, apa si ceai.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.